středa 20. listopadu 2013

Zelená jako smaragd (Drahokamy #3)

Zelená jako smaragd
Kerstin Gier



Anotace: Gwendolyn má zlomení srdce. Zdá se, že Gideonovo vyznání lásky bylo pouhou fraškou, aby šel na ruku jejich úhlavnímu nepříteli, hrozivému hraběti Saint Germainovi. Ale pak se stane něco naprosto nepochopitelného a Gwendolynin svět je vzhůru nohama. Ji i Gideona čeká dech beroucí úprk do minulosti,
a taky menuety, paruky, kordy, a divoké pronásledování a nad tím vším se vznáší otázka, zda se dá stav pokojové fontány vůbec léčit… (Xemerius se velmi obává, že nikoli.)








Autorka: Kerstin Gierová (1966) začala s psaním románů pro ženy v době, kdy zůstala jako diplomovaná pedagožka víceméně bez práce. A měla úspěch: hned její prvotina Männer und andere Katastrophen byla zfilmována a rovněž její další romány se těší velké oblibě a získaly řadu cen.
Žije jako autorka na volné noze s manželem, synem, dvěma kočkami a třemi slepicemi na vesnici nedaleko
Kolína nad Rýnem.

Studovala germanistiku, hudební vědu a anglistiku, nakonec však má diplom z psychologie komunikace. V roce 1995 začala psát romány pro ženy, které jsou v Německu velmi úspěšné. Do světa však prorazila teprve svou trilogií Drahokamy o lásce a cestování časem. Knihy již byly přeloženy do celé řady jazyků a chystá se i film na jejich motivy. Bydlí se svým mužem a synem v malé vesničce poblíž Bergisch Gladbachu.http://www.databazeknih.cz/zivotopis/kerstin-gier-2980

Zhodnocení: Konec série mě zas tak moc nepřekvapil, protože na většinu zápletek a tajemství jsem přišla v průběhu čtení dvou předchozích knih. Ale to nic nemění na tom, že kniha je stejně jako obě její mladší sestřičky pořád úžasná a konečně zde máme odpovědi na všechny otázky. Třetí díl se mi líbil asi ze všech nejvíc. Dokonce bych si přála, aby byl delší a některé věci a situace by byly více a přesněji popsány.

Postavy: Asi začnu Gideonem, protože jeho výstup na konci druhého dílu a pozdější návrh „budeme kamarádi“ je prostě naprosto stupidní a pro Gwen ohromně zraňující. Divím se, že mu při jednom z těch výstupů jednu nevrazila, protože se vážně choval jako arogantní pokrytec. Dobrá měl k tomu své důvody, ale stejně. Takže teď když už jsem si vybila zlost na jeho já v první části, musím konstatovat, že v druhé půlce knihy se konečně začal chovat jako normální Gideon. Byl kouzelný, úžasný, uvolněný a dokonce u něj poznáváme novou emoci: strach. V podstatě v tomhle díle jsem ho měla asi nejradši.

Gwendolyn se ze začátku utápí v depresích a sebelítosti, za což se jí nemůžeme divit. V tomhle díle začala konečně pořádně myslet a chovat se zodpovědně i odvážně. Myslím, že ze všech dílů mi právě tady přirostla nejvíc k srdci. Dokázala se postavit na vlastní nohy, chovat se rozumně a i když zjistila spoustu věcí, které by ji mohli skolit, pokaždé vstala a šla dál. V tomhle díle jsem ji opravdu obdivovala.

Leslie je prostě naprosto úžasná a ve všech třech dílech se projevila její inteligence a zápal pro věc. Sympatická dívka, která vás nikdy nezklame, spíš naopak překvapí. A jednoduše představuje důvěryhodnou, zajímavou a milou postavu.

Pak tedy přichází na scénu i Gideonův mladší bratr Raphael, o kterém jsem měla ze začátku velmi zajímavé mínění. Choval se jako namyšlenec, arogantní kretén a děvkař, ale zdání někdy klame. Ale jenom někdy. Na druhou stranu je to romantický Francouz, na kterého si asi každý udělá svůj vlastní názor.

Dále se tu pořád objevuje úžasný a vtipný Xemerius, dozvídáme se trochu víc o Gwendolyně rodině a konečně také, co se stane, když se kruh uzavře. A pro někoho to kvůli tomu opravdu nevypadá dobře.

Se zakončením série jsem spokojená. Jak už jsem zmínila, možná bych některé pasáže víc popsala, ale to nic nemění na tom, že prožitek je opravdu velký. Nalezla jsem tady spoustu zajímavých a krásných pasáží, ke kterým jsem se hned několikrát vrátila. Na jednu stranu jsem ráda, že se všechno vyřešilo a série je u konce, ale na druhou bych si klidně přečetla další volné pokračování. Shrnuto a podtrženo Drahokamy patří mezi jedny z mých nejoblíbenějších sérií a rozhodně stojí za přečtení.

zdroj: http://ooschissloo.deviantart.com/art/Gideon-Gwendolyn-348646526

Žádné komentáře:

Okomentovat