sobota 9. srpna 2014

30 Day Book Challenge - PART 1

30 Day Book Challenge


Takže, tuhle výzvu jsem viděla poprvé na blogu books mylife a řekla jsem si, že bych se taky ráda zapojila. A pokud to nebude vadit udělala bych to asi stejně jako Maťa. Jen s tím rozdílem, že bych si to rozdělila do tří částí. Snad to nikomu nebude vadit. :)
Takže tady je mých prvních 10 odpovědí:








1. Nejlepší kniha, kterou si přečetla za minulý rok
Rozhoduji se mezi Zlodějkou knih a Hostitelem. Obě tyhle knihy totiž miluju. Ale asi vyberu Zlodějku. Ta kniha je vyplněná úžasně realistickým příběhem, obdivuhodnými postavami, láskou, přátelstvím, knihami, válkou a hlavně emocemi. Upozorňuji vás předem: Budete brečet. Příběh malé Liesel vás prostě chytne za srdce.






2. Kniha, kterou jsem četla víc jak třikrát
Možná to bude znít kapku divně, ale zatím jsem nečetla asi žádnou knížku víc jak jednou. Jo, třeba si pročítám určité pasáže znovu a znovu, ale že bych si četla celou knihu znova, to ne. Vadí mi, že už vím, co se v knize stane a kam se příběh bude ubírat.
Ale na druhou stranu musím uznat, že jsem si chtěla přečíst ještě jednou Hostitele. Dobrá, možná se k tomu za tyhle prázdniny už nedostanu, ale to nic nemění na tom, že bych si ho chtěla přečíst. Nevím, čím je tato kniha tak výjimečná, že mám chuť se do ní znovu pustit. Možná je to tím úžasným příběhem, propracovanými postavami a zajímavého pojetí mimozemšťanů a jejich invaze na Zemi obecně. :D


3. Moje oblíbená série
Dřív jsem si myslela, že je to série Cal Leandros (mimochodem úžasné čtení :D), ale pak jsem si přečetla dílo od Richelle Mead. A tím dílem je série Vampýrská akademie. To je asi nejlepší knižní série, kterou jsem kdy četla. A to jsem se k přečtení musela téměř dokopat. Byla jsem hloupá, já vím. :D
Vampýrská akademie není jenom o lásce a "upírech". Je to hlavně příběh o přátelství a obětavosti. A no dobrá, ta romance je tady taky, ale není to to hlavní. I když podle mě jsou Dimitrij a Rose nejlepší knižní pár. To jak se k sobě chovají, jak se vzájemně doplňují a čím vším si museli projít...Nejlepší knižní pár všech dob. :)



4. Oblíbený díl oblíbené série
Rozhodně Poslední oběť neboli také poslední díl této série. Vlastně jsem s tím zakončením hrozně moc spokojená. Až teda na jeden aspekt. (Ale nemohu vám říct, co to je, jelikož bych spoilerovala :D) Miluju všechny díly, ale šestka na mě z nějakého důvodu prostě zapůsobila víc než ostatní. Možná je to tím, že autorka vyplnila všechny mé tajné modlitby a celou tuto sérii zakončila vážně stylově. :) A jako ve všech dílech ani tady nechybí humor, nezapomenutelné hlášky, zkoušky vztahů a přátelství a hlavně Rose Hathaway. :D Ta holka je úžasná. Občas mi leze na nervy, ale jinak je vážně borec. :D



5. Kniha, která mě dělá šťastnou
Tady to asi bude Mechanická princezna od Cassandry Clare. To bylo tak krásné zakončení série. Takhle podobně kdyby skončilo Město nebeského ohně, tak bych se asi radostí vznášela. :)
Cassandra dokázala vytvořit úžasný svět Lovců stínů. Ale co se mi na celé sérii Pekelné nástroje líbilo nejvíc? Tak samozřejmě Magnus a pak taky vztah mezi Jemem a Willem. To byla podle mě nejlepší a vzájemně nejloajálnější dvojice parabatai za celou existenci Lovců stínů. Příběh se navíc odehrává ve Viktoriánské Anglii a no prostě celá ta kniha je úžasná. A především ty pasáže na konci mi vždycky dokáží na tváři vykouzlit úsměv. :)






6. Kniha, která mě rozesmutní 
Těžko říct. Téměř v každé knize jsou smutné pasáže. A vždycky vás to má něco naučit. A nebo pokud jste jako já, tak to u vás vyvolá slzy a tupé zírání do zdi.
Co ve mně vyvolalo smutek? Hmm, tak co třeba Aliance, Zlodějka knih, Když jsme byli sirotci, Hvězdy nám nepřály...
Ale co ve mně opravdu probudilo menší deprese bude asi Neopouštěj mě od velice nadaného britského autora Kazua Ishiguri.
Jakmile totiž pochopíte o čem příběh ve skutečnosti je a co se vlastně stane s těmi všemi dětmi, bude vám lézt mráz po zádech. Kniha ze začátku vypadá jako radostné vzpomínání na dětství, ale jak se do příběhu ponoříte víc, začnete si uvědomovat, že tady něco nesedí. Takže ano, díky té bezmoci a předem danému osudu dětí tuto knihu hodnotím, jako jednu z nejsmutnějších knih, jaké jsem kdy četla.

7. Kniha, která rozesměje
Hmm, asi si vyberu Obsidian. Což je první díl série Lux od autorky Jennifer L. Armentrout. Smála jsem se téměř nepřetržitě. Rozhovory mezi Daemonem a Katy, byly tak nekutečně úžasný! Daemon měl na všechno nějakou tu vtipnou poznámku nebo narážku.
Na Katy se mi líbilo, že se nikdy nenechala jen tak odbít nebo se urážet. Vždycky mu to vrátila pěkně a s grácií.
Obsidian je prostě kniha, která vás pobaví a donutí vás zamyslet se nad tím, jestli náhodou všichni žhaví a sexy kluci nejsou přestrojení mimozemšťané. :D





8. Nejvíc přeceňovaná kniha
Možná to některé z vás překvapí, ale podle mě je to Pátá vlna od Ricka Yanceyho. Ne, že by ta knížka byla špatná. To vůbec ne.
 Možná je to tím, že jsem od ní čekala něco trochu jiného, něco trochu víc. Abyste mě nepochopili špatně. Ta kniha je vážně dobrá, ale podle mě nedosahuje takových hodnot a kvalit, jaké jsou jí připisovány. Ano, postavy jsou vyvedeny opravdu zdařile, ale četla jsem i knihy, kde mě téma apokalypsy a přežití přece jenom zaujalo trochu víc. Takže asi tak. :)






9. Kniha, u které jsem si myslela, že mě nebude bavit, ale nakonec jsem si ji zamilovala
Tak tady bych asi taky mohla vybrat Vampýrskou Akademii, ale pokusím se být originálnější. :)
Měsíční píseň od Patricii Briggs. Když mi ji kamarádka poprvé doporučila byla jsem tak trochu na pochybách. Obálka mě moc nezaujala a anotace byla téměř nic neříkající. Takže jsem její čtení pořád odkládala. Pak se ale jednoho dne stalo, že jsem neměla co číst a tak jsem po ní sáhla.
Prvních pár stránek jsem četla s menším sebezapřením, ale pak se příběh rozjel, objevil se Adam a Bran a já jsem byla naprosto v háji. Další den už jsem ji měla přečtenou a pospíchala do knihovny pro další díly. :D Nebyl tam druhej díl, ale já jsem musela vědět, co se bude dít s Mercy dál, takže jsem si půjčila rovnou trojku a čtyřku.
A no, teď patří série Mercy Thompson k jedněm z mých nejoblíbenějších a vždycky skáču radostí až do stropu, když se dozvím, že vychází další díl. :D

10. Kniha, která ti připomíná domov
Hmm, tady je to těžké. Česká republika přeci jenom není tak častým dějištěm. A když už je, příběh se odehrává v Praze, kterou zas tak dobře neznám. Takže tuhle otázku asi přeskočím.

Žádné komentáře:

Okomentovat